Rozkvetlá jihočeská příroda a vozidla s pohony budoucnosti. Už šestým rokem láká tato kombinace do Českého Krumlova a okolí příznivce elektromobility a vozidel spalujících stlačený zemní plyn.

Is co-financed by the European Union
Rozkvetlá jihočeská příroda a vozidla s pohony budoucnosti. Už šestým rokem láká tato kombinace do Českého Krumlova a okolí příznivce elektromobility a vozidel spalujících stlačený zemní plyn.
Už jen do konce května mohou firmy žádat o dotaci v rámci programu Nízkouhlíkové technologie, které lze využít na akumulaci elektřiny včetně fotovoltaiky, případně na nákup elektromobilů pro firemní účely a vybudování dobíjecích stanic. Jedna firma může získat až 30 miliónů korun. Celkem je však ve výzvě MPO alokováno 500 miliónů korun a žádostí je zatím málo.
V pátek 21. dubna 2017 zemřel nestor solární techniky a motor rozvoje využití sluneční energie v našich podmínkách.
Čeští řidiči jsou nakloněni alternativnímu vodíkovému pohonu. S těmito auty by rádi jezdili z ekologických důvodů. Nevadila by jim delší doba tankování ani kratší dojezdová vzdálenost. Dvě třetiny Čechů by si ale auto na vodík nekoupily, pokud by bylo dražší než auto s klasickým pohonem. Vyplývá to z průzkumu společnosti Grant Thornton pro ministerstvo dopravy.
Vše nasvědčuje tomu, že renomované podnikatelské kruhy berou vodík vážně. Do sdružení vstoupili generální ředitelé světových automobilek BMW a Daimler z Německa, Toyota a Honda z Japonska a Hyundai z Jižní Koreje. Přidali se k nim představitelé plynárenství, například německá firma Linde a francouzská Air Liquide.
Sotva se většina automobilek pustila do vývoje elektromobilů, možná budou muset začít s novou technologií. Hned několik výrobců prezentovalo na autosalonu v Ženevě vozy s vodíkovým pohonem.
Ženevský autosalon oficiálně začal. První tiskové konference byly zahájeny v osm hodin, ve čtvrt na devět odstartovala tisková konference automobilky Hyundai. Ta přivezla do Ženevy třetí generaci modelu i30 s karoserií kombi a koncept vodíkového SUV.
Zveme Vás k účasti na průzkumu "Využití vodíkového pohonu v dopravě v České republice". Dotazník je anonymní a skládá se z 18 otázek, jejichž vyplnění Vám zabere nejvýše 5 minut.
V ocelárně společnosti voestalpine v rakouském Linci bude uveden do provozu pilotní projekt výroby vodíku prostřednictvím PEM elektrolýzy. Příkon elektrolyzéru bude 6 MW. Produkovaný vodík bude využíván jak k výrobě oceli, tak k dodávkám do plynárenské soustavy. Projekt je finančně podporován z fondů EU.
Ministerstvo dopravy začíná poprvé vážně řešit, jak by se v Česku mohl uchytit v budoucnu v automobilové dopravě vodík. Tomu v poslední době dávají experti větší šance než elektromobilům.
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.