V Koreji jezdí linkové autobusy na vodík. Jsou bezemisní a velmi tiché

Korejské město Ulsan zahájilo provoz dvou elektrobusů, které si samy vyrábějí elektřinu ve vodíkových palivových článcích. Jsou první z celkem tisícovky takových autobusů, které mají do čtyř let jezdit po celé Koreji. V Česku jezdil autobus na vodík už před téměř deseti lety.

V Rakousku otevírají první solární vodíkovou čerpací stanici

Fronius Solar Energy v Thalheim bei Wels chystá otevření první zelené vnitropodnikové vodíkové čerpací stanice v Rakousku. Vodík je důležitým prvkem při propojování sektorů a efektivním využívání obnovitelných energií pro výrobu proudu, tepla a zajištění mobility. Společnost Fronius proto pracuje také na řešeních pro výrobu zeleného vodíku, vyráběného pomocí přebytečné sluneční energie z fotovoltaických systémů. Čerpací stanice SOLH2UB ve městě Thalheim bei Wels nyní dokazuje, že tato koncepce bezvadně funguje.

Los Angeles zavádí nákladní dopravu na vodík

V Los Angeles se chystá nový systém přepravy zboží, který bude využívat nákladní auta na vodík. Shell tady pak pro ně otevře dvě vodíkové čerpací stanice.

Budoucnost veřejné dopravy v Moravskoslezském regionu: vodíkové autobusy

Moravskoslezský region by se v Česku mohl stát lídrem v oblasti ekologické veřejné dopravy. Jako první totiž hodlá využít vládní program RE:START a zařadit do provozu až několik desítek autobusů poháněných vodíkem. První vozy by mohly cestující svézt už v roce 2020.

Autíčko na vodíkový pohon ohromilo komisi. Učni z Motola jsou mladými řemeslníky roku

Pětadvacítka nejlepších studentů středoškolských řemeslných oborů získala titul Mladý řemeslník roku 2018. Odborné zaměření oceněných bylo široké - od technických až po umělecké směry. Při předávání cen v budově Senátu byl k vidění například rádiem řízený model autíčka na vodíkový pohon, který vytvořili ocenění středoškoláci, nebo módní přehlídka, na které předvedli svá díla další vítězní studenti. Organizátoři soutěže věří, že takto zvýší zájem o studium řemesel.

V Portugalsku budou jezdit vodíkové autobusy. Prsty v tom nemá nikdo jiný než Toyota

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu flotilu kamionů na vodík

Společnost Hyundai Motor Company na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 v Hannoveru potvrdila, že uzavřela memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E), která se specializuje na výrobu a využití vodíku, vyráběného trvale udržitelným způsobem. Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy poskytnou v průběhu pěti let od roku 2019 zákazníkům 1 000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

Česká republika se připojila k mezinárodní Vodíkové iniciativě

Během konference na vysoké úrovni, která se konala v rámci neformálního zasedání Rady EU pro energetiku, se Česká republika připojila k tzv. Vodíkové iniciativě. Ta byla předložena současným rakouským předsednictvím a pro signatářské státy není závazným právním dokumentem.

V Německu začaly jezdit vlaky na vodíkový pohon, první svého druhu

V Dolním Sasku od pondělí jezdí v komerčním provozu dvě vlakové soupravy na vodíkový pohon. Jejich elektromotory, které pohání chemická reakce mezi vodíkem a kyslíkem, představují ekologičtější variantu klasických dieselových motorů. Neprodukují totiž emise oxidu uhličitého. Vlaky jezdí rychlostí až 140 kilometrů za hodinu.

Hyundai ukáže v Hannoveru vodíkový náklaďák, na trh půjde už příští rok

Po Toyotě to s vodíkem stále ještě nevzdává ani Hyundai. Na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru 20. až 27.9. představí vodíkové nákladní auto.