V Portugalsku budou jezdit vodíkové autobusy. Prsty v tom nemá nikdo jiný než Toyota

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu flotilu kamionů na vodík

Společnost Hyundai Motor Company na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 v Hannoveru potvrdila, že uzavřela memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E), která se specializuje na výrobu a využití vodíku, vyráběného trvale udržitelným způsobem. Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy poskytnou v průběhu pěti let od roku 2019 zákazníkům 1 000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

Česká republika se připojila k mezinárodní Vodíkové iniciativě

Během konference na vysoké úrovni, která se konala v rámci neformálního zasedání Rady EU pro energetiku, se Česká republika připojila k tzv. Vodíkové iniciativě. Ta byla předložena současným rakouským předsednictvím a pro signatářské státy není závazným právním dokumentem.

V Německu začaly jezdit vlaky na vodíkový pohon, první svého druhu

V Dolním Sasku od pondělí jezdí v komerčním provozu dvě vlakové soupravy na vodíkový pohon. Jejich elektromotory, které pohání chemická reakce mezi vodíkem a kyslíkem, představují ekologičtější variantu klasických dieselových motorů. Neprodukují totiž emise oxidu uhličitého. Vlaky jezdí rychlostí až 140 kilometrů za hodinu.

Hyundai ukáže v Hannoveru vodíkový náklaďák, na trh půjde už příští rok

Po Toyotě to s vodíkem stále ještě nevzdává ani Hyundai. Na veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru 20. až 27.9. představí vodíkové nákladní auto.

Věděli jste, že vodíková Toyota Mirai pokryje energetické potřeby domu na dva dny?

Toyota Mirai se na českém trhu oficiálně neprodává, protože vodíkovou stanici aby člověk v České republice pohledal. I tak jsme měli tu čest se s Toyotou Mirai svézt. Vodíkové auto je pořád pro spoustu lidí velká neznáma, tak si dnes povíme o 4 zajímavostech právě tohoto modelu.

Česko-německá spolupráce ve vodíku

Velvyslanectví České republiky v Berlíne hostilo 4. září 2018 diskusní fórum o budoucnosti vodíkových technologií spojené s výstavou automobilů poháněných vodíkovými články a přenosného zařízení na výrobu elektřiny Power-box z dílny ÚJV. Na čtyřicet odborníků z obou zemí diskutovalo o tom, nakolik je vodík zdrojem energie budoucnosti, kde a jak lze využívat vodíkové technologie a jaké jsou možnosti vzájemné spolupráce mezi oběma zeměmi. Setkání se uskutečnilo pod gescí Velvyslanectví České republiky v SRN, German Hydrogen Association (DWV) a Skupiny ÚJV společně s Českou vodíkovou technologickou platformou HYTEP.

Výzkum na VŠCHT Praha rozšiřuje využití vodíkových technologií v energetice

Česká vodíková technologická platforma každoročně v rámci konference Vodíkové dny přivádí do Prahy českou i evropskou vědeckou komunitu, aby sdílela pokrok v oblasti výzkumu vodíkových technologií a zkušenosti s jejich implementací. ani letošní rok nebyl výjimkou – v národní technické knihovně se v červnu konalo již 9. setkání, jehož mottem bylo „Vodík – propojování evropy a světa“.

Toyota slibuje, že její vodíkové auto Mirai brzy zvládne 1000 km na jedno tankování

Toyota zdvojnásobuje investice do automobilů na vodíkové palivové články. Plánují se nové modely osobních aut a SUV, dokonalování vodíkového pohonu, snižování nákladů na výrobu.

V Jižní Koreji věří palivovým článkům

Pod pojmem palivový článek se rozumí elektrochemické zařízení přeměňující chemickou energii paliva na energii elektrickou. Takováto zařízení se už dnes využívají i k výrobě elektřiny v měřítku relevantním z pohledu provozu přenosové soustavy. Jedním z pionýrů takovéhoto využití palivových článků je Jižní Korea, kde v současnosti dosahuje instalovaný výkon těchto zařízení téměř 300 MW. Dle plánu korejského ministerstva průmyslu by se pak výkon v palivových článcích měl do 5 let zvýšit více než dvaapůlkrát.

European Union
Project "Česká vodíková technologická platforma 2023" CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_369/0025119
Is co-financed by the European Union