Podle nové studie od E4tech v loňském roce trh s palivovými články zaznamenal přírustek v instalovaném elektrickém výkonu přes 1 GWe. Světově se instalovaný výkon zvýšil o přibližně 1,1 GWe. To je nárůst o 40 % oproti roku 2018.
Aktuality
Karin Stehlík
Celkový rozpočet této výzvy přesahuje 93 milionů €. Mezi podporovaná témata patří vývoj vodíkových autobusů, vlaků, kompresorů pro vodíkové plnicí stanice a zkoumání uložení vodíku ve vyčerpaných plynových polích. Všechna témata podporují cíl EU snížit emise skleníkových plynů. Proto je preferovaným vodíkem tzv. zelený vodík, tj. vyrobený z obnovitelných zdrojů. Uzávěrka přihlášek je dne 21. dubna 2020 v 17:00 hodin.
Celkem 17 evropských průmyslových asociací v čele s Německou inženýrskou federací (VDMA) vyzvalo v otevřeném dopise adresovaném novému místopředsedovi Evropské komise Fransi Timmermansovi k vyšší podpoře technologií Power-to-X, tedy technologií využívajících elektřinu k produkci plynných paliv či tepla. Informoval o tom zahraniční server Clean Energy Wire.
Každoroční Podzimní plynárenská konference shrnuje vše, co se týká uplatnění zemního plynu a budoucího vývoje plynárenství. Současné dění na nejvyšší evropské úrovni přináší občas řadu rozporuplných informací. Přesto je zřejmé, že si plynárenství i v následujcících dvaceti letech udrží svůj podíl v energetickém mixu.
Ústecký kraj společně s dalšími 17 významnými subjekty z řad municipalit, institucí, firem a výzkumných organizací podepsal 19. listopadu 2019 Memorandum o partnerství a spolupráci při rozvoji komplexního využití vodíku jako zdroje čisté energie v Ústeckém kraji. CzechInvest je jedním z aktérů memoranda.
James May se chystá na velký srovnávací test vodíkového a elektrického pohonu. Aby mohl být opravdu důkladný, obě auta si koupil.
Vytvořit z regionu první "vodíkové údolí" ve východní Evropě, to jsou ambice vedení Moravskoslezského kraje. Energetiku a dopravu založenou na fosilních palivech nahradí vodíkové technologie, vznikne Vodíkový klastr. Projekty, financování a další témata spojené s touto vizí se staly náplní odborného mezinárodního workshopu Hydrogen V4, který se dnes uskutečnil v Dolních Vítkovicích v Ostravě, společně s Českou vodíkovou technologickou platformou. Zúčastnili se ho i zahraniční hosté zemí Visegrádské čtyřky.
Epitaf Járy Cimrmana „Budoucnost patří aluminiu“ v Moravskoslezském kraji neplatí, jak se zdá. Zdejší budoucnost, zejména co se meziměstské hromadné dopravy týče, bude podle všeho patřit vodíku. Kraj chce urychlit jeho dostupnost.
“Nejen elektromobily, ale rovněž auta na vodíkové články budou v příštích letech měnit automobilový průmysl. Proto sledujeme trendy a budujeme infrastrukturu,” prohlásil ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček poté, co si minulý týden v TPCA vyzkoušel vodíkovou Toyotu Mirai.
Evropská komise podporuje iniciativy členských států EU ve spolupráci na „Důležitých projektech společného evropského zájmu“ (IPCEI = Important Projects of Common European Interest), které jsou určeny pro spolupráci mezi dvěma nebo více zeměmi v oblasti vědy, výzkumu a inovací při vývoji špičkových technologií.