Hyundai společně s dodavateli investuje 153 miliard korun do vodíku

Koncern Hyundai Motor Group (HMG), jehož součástí jsou výrobci automobilů Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation, zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje zvaný „FCEV Vision 2030“. Koncern HMG tím znovu potvrzuje své úsilí o urychlování vývoje vodíkové společnosti, při němž využívá své globální vedoucí postavení v oblasti technologií palivových článků.

V Řeži funguje první "vodíková" dobíječka pro elektromobily v ČR

Řež (u Prahy) - V Řeži u Prahy funguje první "vodíková" dobíječka pro elektromobily v České republice. Využívá energii akumulovanou do vodíku. Do roka a půl má přibýt také stanice doplňující přímo vodík, řekla ČTK při zahájení provozu dobíječky vedoucí marketingu firmy ÚJV Řež Alena Rosáková.

Jdeme do vodíku, dohodl se Moravskoslezský kraj s Ostravou. Společně budou zavádět tuto čistou technologii v dopravě

Vedení Moravskoslezského kraje a města Ostravy se rozhodlo zhostit role vizionářů a podporovat využívání vodíkových pohonů ve veřejné dopravě. Hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák a primátor Ostravy Tomáš Macura proto dnes v ostravské pobočce Impact Hub podepsali memorandum o spolupráci při rozvoji této čisté technologie. Na zavádění vodíkové mobility v regionu se bude podílet také společnost Vítkovice Cylinders. Uzavřela o tom memorandum s Moravskoslezským krajem.

FEJETON: Jak jsem jel na vodík

Miluji ty chvíle, kdy je něco poprvé. Pamatuju si, kdy jsem viděl televizi, to mi bylo devět a bylo to ve Filmovém klubu, tehdy sídlil v hotelu Palace v Panské ulici v Praze, dávali tenkrát hokej ČSR–Kanada. Pamatuji si na první setkání s polovodiči: to mi tenkrát paní profesorka Vlasta Hilská, zakladatelka japanistiky u nás, ukázala malou plechovou krabičku a dala mi hádat, co to je. Myslel jsem, že je to nějaký dámský foťák, a ona zmáčkla čudlík a začalo to hrát. No a před týdnem jsem poprvé řídil automobil poháněný něčím jiným než benzinem či naftou. Byla to Toyota Mirai a jeli jsme s ní z Prahy natankovat k nejbližší vodíkové pumpě, ta je v Drážďanech. Nu co, tenkrát ta televize taky měla jen mrňavou zelenkavou obrazovku a rádio paní profesorky svým zvukem rvalo uši.

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL

Mercedes-Benz myslí na budoucnost, o které se spekuluje, zda bude na vodík nebo elektřinu. Jeho nové SUV s názvem GLC F-CELL spojuje obojí. Jde totiž o vodíkový hybrid, jezdí na elektřinu ze zásuvky i tu vyrobenou z vodíku.

Projeli jsme vodíkový Mercedes. Opravdu je to hudba budoucnosti

Na jaký pohon budou auta v budoucnosti jezdit? Bude to pohon čistě elektrický, spalovací, nebo se snad prosadí pohon vodíkový? Těžko říct. Mercedes každopádně nechce zaspat ani v jednom ohledu, a tak se vám může stát, že na silnici brzy potkáte auto s logem Mercedesu na vodíkový pohon. Přesně takový je Mercedes GLC F-CELL, který jsem si po kolegovi Martinovi vyzkoušel i já.

Auto na vodík poslali proti stěně. A vydrželo

Je auto na vodík bezpečné? O tom se v mnoha článcích mohutně debatuje. První auto na vodík ale nyní prošlo oficiálními crash testy a výsledek je vynikající.

Vodíkové auto Hyundai Nexo čistí vzduch londýnských ulic

Hyundai Motor se v rámci „měsíce čisté jízdy“ (Clean Driving™ Month) a u příležitosti uvedení modelu NEXO, nové generace elektromobilu s vodíkovými palivovými články, na trh, spojil s University College London, aby zmapoval trasu s nejvíce znečištěnými a přeplněnými ulicemi v Londýně, včetně oblastí Kings Cross, Westminster, Elephant & Castle a Deptford.

V Koreji jezdí linkové autobusy na vodík. Jsou bezemisní a velmi tiché

Korejské město Ulsan zahájilo provoz dvou elektrobusů, které si samy vyrábějí elektřinu ve vodíkových palivových článcích. Jsou první z celkem tisícovky takových autobusů, které mají do čtyř let jezdit po celé Koreji. V Česku jezdil autobus na vodík už před téměř deseti lety.

V Rakousku otevírají první solární vodíkovou čerpací stanici

Fronius Solar Energy v Thalheim bei Wels chystá otevření první zelené vnitropodnikové vodíkové čerpací stanice v Rakousku. Vodík je důležitým prvkem při propojování sektorů a efektivním využívání obnovitelných energií pro výrobu proudu, tepla a zajištění mobility. Společnost Fronius proto pracuje také na řešeních pro výrobu zeleného vodíku, vyráběného pomocí přebytečné sluneční energie z fotovoltaických systémů. Čerpací stanice SOLH2UB ve městě Thalheim bei Wels nyní dokazuje, že tato koncepce bezvadně funguje.

Image

Projekt “Koordinační činnost Česká vodíková technologická platforma 2027“
CZ.01.01.01/07/24_052/0005624
je spolufinancován Evropskou uniií.