Češi by rádi jezdili na vodík. Ale jen levně

Čeští řidiči jsou nakloněni alternativnímu vodíkovému pohonu. S těmito auty by rádi jezdili z ekologických důvodů. Nevadila by jim delší doba tankování ani kratší dojezdová vzdálenost. Dvě třetiny Čechů by si ale auto na vodík nekoupily, pokud by bylo dražší než auto s klasickým pohonem. Vyplývá to z průzkumu společnosti Grant Thornton pro ministerstvo dopravy.

Vypukne vodíková revoluce?

Vše nasvědčuje tomu, že renomované podnikatelské kruhy berou vodík vážně. Do sdružení vstoupili generální ředitelé světových automobilek BMW a Daimler z Německa, Toyota a Honda z Japonska a Hyundai z Jižní Koreje. Přidali se k nim představitelé plynárenství, například německá firma Linde a francouzská Air Liquide.

Budoucnost není elektrická, ale vodíková, je přesvědčena druhá největší automobilka světa

Sotva se většina automobilek pustila do vývoje elektromobilů, možná budou muset začít s novou technologií. Hned několik výrobců prezentovalo na autosalonu v Ženevě vozy s vodíkovým pohonem.

Ženeva 2017: Hyundai představil i30 kombi a vodíkové SUV, které dorazí už za rok

Ženevský autosalon oficiálně začal. První tiskové konference byly zahájeny v osm hodin, ve čtvrt na devět odstartovala tisková konference automobilky Hyundai. Ta přivezla do Ženevy třetí generaci modelu i30 s karoserií kombi a koncept vodíkového SUV.

Zúčastněte se průzkumu - Využití vodíkového pohonu v dopravě v ČR

Zveme Vás k účasti na průzkumu "Využití vodíkového pohonu v dopravě v České republice". Dotazník je anonymní a skládá se z 18 otázek, jejichž vyplnění Vám zabere nejvýše 5 minut.

Vodík jako alternativu uhlí pro ocelárnu otestuje voestapline v Linci

V ocelárně společnosti voestalpine v rakouském Linci bude uveden do provozu pilotní projekt výroby vodíku prostřednictvím PEM elektrolýzy. Příkon elektrolyzéru bude 6 MW. Produkovaný vodík bude využíván jak k výrobě oceli, tak k dodávkám do plynárenské soustavy. Projekt je finančně podporován z fondů EU.

Velká vodíková revoluce? Stát zkoumá, jestli lidé chtějí jezdit na vodík

Ministerstvo dopravy začíná poprvé vážně řešit, jak by se v Česku mohl uchytit v budoucnu v automobilové dopravě vodík. Tomu v poslední době dávají experti větší šance než elektromobilům.

Toyota, Shell a spol. věří vodíku, investují do něj stamiliardy

Největší hráči v automobilovém průmyslu se čím dál více přiklánějí k tomu, že pohonem budoucnosti nebudou elektrické baterie, ale vodík. Dokazuje to čerstvá dohoda několika velkých automobilek v čele s Toyotou a velkými petrochemickými hráči Royal Dutch Shell a Total.

Trutnov chce autobusy na vodík, jezdily by do krkonošských středisek

Turisty do Krkonoš by mohly přivážet autobusy na vodík. Vážně o tom uvažuje město Trutnov a nemuselo by to ani trvat dlouho. Nejprve chce přejít na elektrobusy, poté už na vodíkový pohon, jehož jedinou odpadní látkou je voda.

Diesel je mrtvý a vodík má budoucnost, nikoli elektromobily, myslí si šéfové automobilek

Do popředí zájmu top manažerů automobilového průmyslu se vrátily elektromobily a otázky pohonu. Na prvním místě v žebříčku nejdůležitějších trendů tak nahradily konektivitu, která podle nich byla pro budoucnost zásadní loni. Vyplývá to z osmnáctého ročníku průzkumu, jehož se zúčastnilo bezmála tisíc výkonných manažerů ze 42 zemí, včetně České republiky.