Viessmann zahájil v Evropě prodej kombinovaných palivových článků

Viessmann zahájil v Evropě prodej kombinovaných palivových článkůVýrobce vyhřívacích systémů Viessmann zahájil v Evropě prodej kombinovaných palivových článků určených pro domácnosti. Kombinované palivové články neposkytují pouze elektrickou energii, ale využívají také teplo, které vzniká v důsledku probíhajících reakcí při provozu palivového článku. Prodej bude, ne moc překvapivě, zahájen v Německu. Právě zde totiž existují podpůrné a stimulují programy pro koupi takovýchto systémů. Předpokládá se rozšíření prodeje také do Spojeného království, kde již proběhlo testování. K zahájení prodeje dojde však nejdříve v roce 2015. Nabízený systém Vitovalor 300-P se skládá z palivového článku o výkonu 0,75 kW, boileru a zásobníku horké vody. Jako palivo bude sloužit zemní plyn, který bude před vstupem do palivového článku transformován na vodík a oxid uhličitý.

Power Cube – samonabíjecí záložní jednotka elektrické energie

Power Cube – samonabíjecí záložní jednotka elektrické energieItalská společnost Acta SpA zahájila prodej samonabíjecí záložní jednotky pod označením Power Cube. Ta v sobě kombinuje elektrolyzér vody vyvinutý společností Acta s palivovým článkem, který byl do Power Cube integrován ve spolupráci se společností ReliOn. Power Cube může být buď připojena k elektrické síti, nebo může stát jako samostatná jednotka, využívající k výrobě vodíku pro palivový článek solární panely. Elektrolyzér může vyrobit 500 – 1000 dm3 H2 za hodinu s výstupním tlakem 30 bar. Jako zdroj vodíku je možné použít dešťovou vodu. Palivový článek potom může poskytovat výkon 2 – 4 kW elektrické energie. S jednou zásobní nádobou na vodík je možné získat až 42 kWh elektrické energie.

Hermes testuje tiché nákladní auto

Hermes testuje tiché nákladní autoDopravní společnost Hermes testuje 7,5 tunový elektrický náklaďák, vybavený kromě baterie také vodíkovým palivovým článkem. Ten neustále dobíjí integrovanou baterii, případně dodává další elektrickou energii, pokud není výkon baterie dostatečný. Celý systém byl vyvinut jako modulární a tím pádem umožňující široké uplatnění v různých oblastech. Elektrické nákladní auto již v Německu získalo homologizaci pro silniční provoz. Výhodou tohoto nákladního auta je tichý provoz, což jej činí zajímavým pro nasazení v městských oblastech, například pro rozvoz nábytku, nebo jiného vybavení, či jako stěhovací vůz.

Multifunkční čerpací stanice otevřena na Berlínském letišti

Multifunkční čerpací stanice otevřena na Berlínském letištiCelé zařízení bylo vybudováno ve spolupráci firem Toatl Deutschland, Linde, McPhy Energy, Enertrag a 2G Energy. Čerpací stanice Total mutli-energy nabídne kromě dvou vodíkových pump, jedné pro osobní vozidla a jedné pro autobusy, také možnost doplnění stlačeného zemního plynu (CNG – compressed natural gas), propan-butanu (LPG – liquefied petroleum gas) i dobytí baterie elektromobilu. Vodík bude vyráběn na místě elektrolýzou vody s využitím alkalického elektrolyzéru McPhy, který vyrobí až 200 kg vodíku za den. Toto množství vystačí na dotankování zhruba 50 vodíkových elektromobilů denně.

Washingtonský odvolací soud vrátil k posouzení zákon zakazující použití palivových článků na palubách letadel

Washingtonský odvolací soud vrátil k posouzení zákon zakazující použití palivových článků na palubách letadelPřesto že se přenosné nabíječky malých elektrozařízení, jako jsou mobilní telefony, fotoaparáty nebo videokamery, využívající technologii palivových článků nedočkaly takového zájmu, jaký se předpokládal, bylo jich i tak prodáno více než 10 000 kusů. Tyto jednotky se obvykle skládají ze dvou částí – vlastního palivového článku a vyměnitelného zásobníku s palivem. Tím bývá nejčastěji vodík, ale použít lze i jiné nižší uhlovodíky.

Monitorovací civilní bezpilotní letoun s palivovým článkem

Monitorovací civilní bezpilotní letoun s palivovým článkemSpolečnost Horizon Energy Systems vyrobila ultra lehký palivový článek, který ve spolupráci s izraelskou společností BlueBird vedl k výraznému navýšení doby letu civilní verze bezpilotního letadla WanderB, která nyní dosahuje až 10 hodin. V současné době již probíhají jednání o dodávkách prvních kusů. Civilní bezpilotní letouny by mohly nahradit poměrně drahá pilotovaná letadla v mnoha oblastech jako je například geologický průzkum, monitorování potrubí, dále by mohla být použita jako prevence velkých lesních požárů, případně sloužit k jejich monitorování. Společnost Google v nedávné době oznámila podporu vývoje bezpilotních letadel pro omezení pytlačení ve velkých a odlehlých oblastech národních parků a rezervací.

Vodíkové elektromobily od Toyoty budou využívat Kalifornskou vodíkovou síť

Vodíkové elektromobily od Toyoty budou využívat Kalifornskou vodíkovou síťToyoto představila koncept svého vodíkového elektromobilu na elektronickém veletrhu Consumer Electronics Show (CES) 2014 v Las Vegas a potvrdila, že začne s distribucí tohoto automobilu v roce 2015. Prvními majiteli budou pravděpodobně obyvatelé Kalifornie, protože právě zde bude vodíkový elektromobil Toyota nabízet jako první, díky rozvinuté vodíkové infrastruktuře vodíkových čerpacích stanic. Bob Carter, starší viceprezident Toyota Motor Sales, k tomu řekl „Vodíkové elektromobily se objeví dříve, než mnoho lidí věří a ve větší míře, než kdokoliv předpokládá.“

Dánsko bude přebytky z větrných elektráren ukládat do zemního plynu

Dánsko bude přebytky z větrných elektráren ukládat do zemního plynuKanadská společnost Hydrogenics dodá pro projekt Power-to-Gas Biological Catalysis jednotku elektrolyzéru vody o výkonu 1 MW. Elektrolyzér bude umístěn v sousedství jedné z nějvětších čističek odpadních vod v Dánsku. Elektřina pro elektrolyzér bude dodávána z větrných elektráren v období jejich nadprodukce. Získaný vodík bude použit smíchán s oxidem uhličitým (CO2) vyskytujícího se v surovém bioplynu a veden do odděleného bioreaktoru, kde za účasti mikroorganismů dojde ke vzniku zemního plynu splňujícího podmínky použití v distribuční síti.

Technologie slibující transport vodíku stejně jednoduchý, jako transport benzínu

Technologie slibující transport vodíku stejně jednoduchý, jako transport benzínuNejvětší japonská ropná společnost, JX Holdings, přišla s technologií, která by měla umožnit transportovat bezpečně velká množství vodíku. Taková technologie by tak umožnila významně snížit cenu za jeho transport.
V současné době se vodík nejčastěji přepravuje jako stlačený plyn v tlakových nádobách vyrobených z kompozitních uhlíkových vláken. Běžný tlak v takových nádobách dosahoval do nedávné doby hodnoty 200 bar. Firma Air Products však představila prvního zástupce nové flotily cisteren pro přepravu stlačeného plynného vodíku.

Palivové články pomáhají zachycovat jedinečné okamžiky

Palivové články pomáhají zachycovat jedinečné okamžikyBěhem produkce programu televizní stanice BBC Winterwatch, který se vysílal v lednu 2014, bylo potřeba vyřešit problém dodávek elektrické energie pro nahrávací zařízení umístěné v divoké přírodě. Takové zařízení nejenom že nesmí svým projevem narušovat běžný život zvířat v přírodě, ale také by mělo mít minimální dopad na okolní životní prostředí. Tyto podmínky vyloučily možnost použití generátorů využívajících jako palivo benzín nebo naftu. Samozřejmou možností je použití baterií, avšak ty je potřeba měnit v nejlepším případně jednou denně. Časté návštěvy filmařů mohou však běžné zvyky zvířat narušit stejně dobře, jako hlučící elektrický agregátor.