Mercedes přestane v roce 2015 vyrábět auta na naftu a benzin

Automobilka Mercedes-Benz prý přestane již v roce 2015 vyrábět automobily, jezdící na ropné deriváty. Budoucí mercedesy mají jezdit na biopaliva, vodík nebo má jít o klasické elektromobily.

Elektromobily by měly být dvou druhů - klasické s dobíjením z elektrické sítě a pak s palivovými články, kde se bude elektřina vyrábět za použití vodíku.

Honda začala v USA prodávat automobil na vodík

V továrně japonské automobilky Honda sjel z výrobního pásu vůz na vodíkové palivové články FCX Clarity, který nevypouští žádné emise. Vůz je určen pro jižní Kalifornii, kde se v Hollywoodu rozšířilo nadšení pro ekologické automobily.

Nová membrána vylepší účinnost DMFC článků až o polovinu

Paula T. Hammond, vedoucí výzkumného týmu na Massachusetts Institute of Technology (MIT), oznámila úspěšnou přípravu materiálu, který by mohl nahradit tradiční membrány používané v palivových článcích. Materiál vyvinutý v MIT je totiž levnější a přitom je schopen z metanolového palivového článku (DMFC) získat až o polovinu více elektrické energie.

Nový DMFC článek od Sony

Společnost Sony vyvinula velmi kompaktní zdroj pro mobilní přístroje. Jádrem tohoto zařízení je DMFC palivový článek. Zařízení je doplněno lithium polymerovou baterií a řídícím obvodem. Výstupní výkon článku je limitován 3 W. Výrobce uvádí kapacitu tohoto zdroje trochu netradičně a to 14 hodin sledování videa na běžném mobilním telefonu na 10 ml metanolu.

Platforma se rozšiřuje

Dne 12.2.2008 se uskutečnila Valná hromada České vodíkové technologické platformy, jejímž hlavním bodem bylo přijetí nových členů. S potěšením oznamujeme, že bylo přijato pět nových řádných členů a jeden člen přidružený.

B-Class F-Cell

DaimlerChysler plánuje spustit malosériovou výrobu modelu B-Class F-Cell již v roce 2010. Jestli bude možné takovýto automobil koupit nebo zda li půjde pouze zapůjčit automobilka prozatím nespecifikovala. Cena těchto vozů bude totiž stále vysoce převyšovat konvenční vozidla obdobné kategorie, uvedl vedoucí výzkumu Thomas Weber.

První vodíková čerpací stanice v České republice

Tisková zpráva Linde Gas a.s.Praha, 31. října 2007

Linde Gas vybuduje první vodíkovou čerpací stanici v České republice

„Po téměř dvouletém jednání a následném výběrovém řízení se Linde Gas podařilo v říjnu uzavřít s Ústavem jaderného výzkumu v Řeži smlouvu o dodávce první vodíkové čerpací stanice na území České republiky, která bude vybudována v Neratovicích," uvedl generální ředitel Linde Gas a.s. Ing. Petr Choulík, CSc.

Joint Technology Initiative

Komise vytyčila další cestu pro Společnou technologickou iniciativu (JTI) Vodík a palivové články (H&FC)

Evropské komise oznámila 10.října 2007 přijetí návrhu na zřízení JTI H&FC. Komise věří, že toto již její páté navržené partnerství mezi veřejným a soukromým sektorem urychlí komerční náběh vodíkových technologií mezi lety 2010 a 2020. V následujících 6 letech vloží Komise do iniciativy 470 mil. Euro a stejnou částkou přispějí i soukromé subjekty.

Zemship

První loď s palivovými články na jezeru Alster v Hamburku

Dne 1. listopadu 2006 začal projekt podporovaný Evropskou Unií s názvem ZEMSHIPS (Zero Emission Ships, tj. lodě s nulovými emisemi). Těžištěm projektu bude vývoj prvního parníku kompletně poháněného palivovými články.

Enfugen

ENFUGEN (Enlarging fuel cells and hydrogen research co-operation - Spolupráce při rozšiřování palivových článků a vodíkových technologií) je projekt financovaný Evropskou komisí v rámci Šestého rámcového programu.

European Union
Project "Česká vodíková technologická platforma 2023" CZ.01.1.02/0.0/0.0/20_369/0025119
Is co-financed by the European Union