Honda poprvé v ČR představila poslední model vodíkového auta Honda FCX Clarity. Auto s nulovými emisemi jsme natankovali na první vodíkové čerpací stanici ve střední Evropě, která se nachází v Neratovicích, a podnikli jsme menší projížďku.
Aktuality
Aleš Doucek
Aleš Doucek
Aleš Doucek
Mercedes-Benz použil u konceptu F800 Style zajímavou platformu, která se dá využít dvojím způsobem. Zákazník si může vybrat vůz s klasickým hybridním plug-in ústrojím (spalovací motor + elektromotor), nebo pohonem na elektromotory získávající energii z palivových článků.
Aleš Doucek
Zajímavý rozhovor o českém vodíkovém autobuse TriHyBus naleznete zde: TriHyBus - vodíková technologie není sci-fi
Aleš Doucek
V pondělí 13. září 2010 obdržel Ústav jaderného výzkumu Řež a.s. zlatou medaili na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně za projekt TriHyBus. Obsahem tohoto úspěšného projetu byl vývoj, realizace a demonstrační provoz městského autobusu s hybridním elektrickým pohonem s vodíkovými palivovými články.
Aleš Doucek
Společnost Boeing poodhalila plán na nový prototyp letadla se dvěma vodíkovými motory Ford. Korpulentní letadlo označované jako Phantom Eye je určeno pro špionážní účely. Bez natankování vydrží ve vzduchu až čtyři dny.
Aleš Doucek
Panel nezávislých porotců nominoval pět společností na ocenění Hermes 2010. Jedná se o jednu z celosvětově nejvýznamnějších cen v oblasti technologií, která je udělována u příležitosti veletrhu Hannover Messe. Mezi nominacemi je i trojitě hybridní vodíkový autobus TriHyBus, reprezentovaný firmou Proton Motor Fuel Cell.
Aleš Doucek
Na této adrese naleznete video z prvního úspěšného letu helikoptéry poháněné vodíkovým palivovým článkem.
Na projektu řešeného firmou United Technologies je zajímavá zejména hustota energie uskladněné v palivovém systému přesahující 500 W/kg, která v tomto modelu překonala charakteristiky běžných Li-ion beterií.
Aleš Doucek
Petr Dlouhý
Město Hamburg plánuje od roku 2018 ukončit nákup dieselových autobusu v rámci pravidelné obměny vozového parku městské hromadné dopravy. Namísto dieselových autobusu město plánuje každý rok pořídit 60 - 80 autobusů s vodíkovým palivovým článkem. (6.1.2010, CEO, Hamburger Hochbahn, Günter Elste).