Carla Palmieri z Oddělení strategických záležitostí při Evropské radě pro výzkum spolu s přibližně stovkou novinářů navštívila VŠCHT. Mimo jiné navštívila také Ústav anorganické technologie Fakulty chemické technologie. Výzkumné aktivity vedené prof. Karlem Bouzkem se svým zaměřením orientují především na otázky v přímém vztahu k ochraně životního prostředí a využití vodíkových technologií jako budoucího zdroje energie.
Aktuality
Petr Dlouhý
Aleš Doucek
Vývojovému oddělení BMW se spolu s několika partnery podařilo vyvinout nový motor spalující vodík s účinností 42 procent. To je stejná hodnota, jako u nejlepších současných turbodieselů. Vodík tak nevzdává svůj boj o palivo budoucnosti.
Pokračování zde.
Petr Dlouhý
Na serveru auto.cz byla uveřejněna krátká informace o novém vodíkovém osobním automobilu pro kalifornské Sacramento. Celý článek naleznete na http://news.auto.cz/nove-modely/superb-passat-vw-lingyu-fuel-cell-s-palivovymi-clanky-jezdit-v-usa.html
Petr Dlouhý
V rámci projektu HYSAFE vznikl zajímavý dokument shrnující bezpečnostní aspekty při využívání vodíku. Ke stažení zde.
Petr Dlouhý
Dne 25.3.2009 se v Birminghamu koná mezinárodní technologická burza a konference „Vývoj a využití vodíkových článků". Akci organizuje The TechnoCentre (partner našeho TC AVČR v UK), Birminghamská univerzita a Hospodářská komora UK. Celá akce je zdarma včetně recepce na radnici a noci z 24. na 25. v hotelu Crown Plaza. Program a pozvánku stahujte zde.
Petr Dlouhý
Aleš Doucek
Evropa dá v příštích šesti letech téměř miliardu eur (24 miliard korun) na vývoj palivových článků a vodíkových technologií. Informovala o tom Evropská komise. Cílem je dosáhnout rozšíření této ekologicky šetrnější technologie na trhu před rokem 2020.
Aleš Doucek
Materiáloví inženýři pod vedením George Froudakise (Řecko) navrhli materiál schopný splnit úkol zadaný americkým Department of Energy (DoE): vytvořit materiály, které umožní, aby alespoň 6 % hmotnosti nádrže tvořil uskladněný vodík. Pomocí metalhydridů se doposud povedlo dosáhnout pouze 2 % hmotnosti uskladněného vodíku z hmotnosti nádrže.
Petr Dlouhý
Evropský parlament přijal předpisy nutné pro schvalování vodíkových vozidel a výzvy pro podporu vodíkové infrastruktury.
HFP, 10.9.2008: Evropský parlament se 3.září 2008 obrátil na Evropskou komisi s návrhem posílit vývoj vodíkových vozidel. Současně upozornil na nedostatečné opatření podporující budování sítě vodíkových čerpacích stanic v Evropě.
Petr Dlouhý
Ford ve svém výzkumném středisku v německém Aechenu testuje hybridní vůz s palivovými články. Zdrojem energie pro dvojici asynchronních motorů o výkonu 130 kWje palivový článek a lithium-ion baterie. Kompozitní tlaková nádrž vozidla je schopná pojmout až 4,5 kg vodíku při maximálním tlaku 350 barů.