Bank of America Merrill Lynch nabízí leasingový program pro palivové články

Bank of America Merrill Lynch nabízí leasingový program pro palivové článkyFirma Bloom Energy představila nový leasingový program, zajišťovaný institucí Bank of America Merrill Lynch (BofA Merrill). Program je určen pro firemní zákazníky Bloom Energy k financování projektů, které budou generovat čistou energii přímo v provozovnách jednotlivých zákazníků. Cílem programu je zefektivnit zavádění produktů firmy Bloom Energy bez potřeby předchozích investic kapitálu. BofA Merrill již přislíbila sumu několika milionů dolarů dvěma prvním projektům - TaylorMade-adidas Golf Company (dceřiná společnost německé skupiny Adidas) v Carlsbadu a Honda centrum v Anaheimu, které budou využívat zařízení produkující čistou energii, dodaná firmou Bloom Energy.

 

 

Projekt ene.field - elektřina a teplo pro domácnosti z palivových článků

Enefield logoProjekt ene.field byl zahájen před 11 měsíci, tedy na konci září 2012. Projekt je plánovaný jako 5letý s rozpočtem 53 milionů EUR. V jeho rámci by mělo dojít k instalaci přibližně 1000 jednotek produkujících elektřinu a teplo, tzv. micro-CHP (micro Combined Heat and Power), které budou využívat technologii palivových článků, a to v bytových domech napříč celou Evropou. Celkově se projektu účastní 12 zemí, ve kterých mají domácnosti rozdílné požadavky na teplo i elektřinu. Počet instalovaných jednotek bude v jednotlivých zemích různý - od 200 instalovaných jednotek po méně než 10. Cílem projektu je rozvíjení průmyslu micro-CHP palivových článků, zřízení nezbytného zásobovacího řetězce a snížení ceny, což povede ke snížení investičních rizik, jakmile se průmysl přiblíží úplné komercializaci.

The ene.field project successfully installs its two first micro fuel cell-based combined heat and power units

Enefield 1Today the two first micro fuel cell-based combined heat and power (FC-CHP) units have been officially installed in Germany (Homburg and Munich) by the ene.field project partners BAXI INNOTECH GmbH and Elcore GmbH.

These units are the firsts of around 1,000 micro FC-CHP units that will be installed throughout the project period. They will be actively monitored in dwellings across a range of European countries. The outcome will provide the project team with a valuable, practical and up-to-date dataset on domestic energy consumption and micro-CHP applicability across Europe.

 

Společenství H2USA - americká cesta k vodíkovému hospodářství

H2USASpolečenství H2USA zahájilo svou činnost 13. května 2013 ve Washingtonu a jeho cílem je rozvinout vodíkovou infrastrukturu tak, aby měl americký zákazník k dispozici větší počet dopravních možností. Průmysloví i vládní partneři proto budou skrze H2USA usilovat o identifikování činností, které by vedly k povzbuzení zájmu prvních zájemců o vodíkové elektromobily, provádění společných technických a tržních analýz a vyhodnocování možností alternativních čerpacích infrastruktur, které by mohly nabídnout finanční úspory.

Zkušební vodíková rozvodná síť v Rotherhamu

Zkušební vodíková rozvodná síť v RotherhamuZkušební vodíková rozvodná síť (Hydrogen Mini Grid System (HMGS)), vybudovaná poblíž anglického města Rotherhamu, se skládá z 225 kW větrné turbíny propojené přímo s elektrolyzérem vody, 200 kg zásobníkem na vodík, jednotkou zajišťující distribuci vodíku a samozřejmě s palivovým článkem o výkonu 30 kW. Vyrobená elektřina je využívána pro zásobování okolních budov.

Umístění celého zařízení v dosahu velké městské aglomerace a jen dvě míle od dálnice M1 dává HMGS obrovské možnosti uplatnění. O dálnici M1 se navíc podle zprávy UK H2Mobility Phase 1 uvažuje jako o vhodné možnosti pro výstavbu vodíkových čerpacích stanic.

Káva připravená palivovým článkem

kava-pripravena-palivovym-clankem 330x232Švýcarské spolkové dráhy dokázaly, že drží krok s dobou, když od středy 24. července 2013 zahájily na trati Zurich – Bern měsíční zkušební provoz servírovacího vozíku využívajícího palivový článek. Servírovací vozíky používané na dálkových trasách tradičně využívají jako zdroj elektrické energie, zejména pro kávovary, baterie. Ty jsou ovšem často vybité ještě před tím, než vlak dorazí do cílové stanice. Testovací servírovací vozík je vybaven palivovým článkem IHPoS, dodávaným firmou CEKAtec.

Fosilní nezávislost Dánska

ecomove-qbeak 330Dánská vláda ohlásila postupné snižování využití fosilních paliv v dopravě, které by mělo do roku 2050 vést k úplnému přechodu na nefosilní paliva. Jeden z hlavních distributorů pohonných hmot v Dánku, firma OK, spouští výstavbu několika čerpacích metanolových stanic, které budou sloužit k podpoře představení konceptu metanolových elektromobilů QBEAK (na obrázku). Elektromobil QBEAK je vybaven celkem šesti „energetickými sloty“. Ty mohou být obsazeny buď bateriemi, palivovým článkem nebo nádrží na metanol.

Zahájení výstavby závodu pro konverzi energie ve Frankfurtu

zahajeni-vystavby-zavodu-pro-konverzi-energie-ve-frankfurtu 330Slavnostní ceremoniál při příležitosti zahájení výstavby provozu pro konverzi elektrické energie na plyn proběhl 3. června. Do provozu by tento závod měl být uveden koncem roku a do roku 2016 bude sloužit zejména k vyhodnocování provozních dat. Podnik bude vybaven membránovým elektrolyzérem vody vyrobeným a dodaným firmou ITM Power. Tento typ elektrolyzéru vody byl vybrán díky své šetrnosti k životnímu prostředí a schopnosti rychlé reakce na proměnlivé podmínky. Zakoupený PEM elektrolyzér bude schopný vyrábět až 60 m3 vodíku za hodinu.

 

1,4 miliardy EUR pro další pokračování Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU)

fch-ju OK 330FCH JU je jedním z pěti výzkumných a inovativních sdružení pod programem Horizon 2020. FCH JU staví na úspěších prvního fungování z let 2008-2013, během kterých bylo podpořeno 150 projektů a více než 430 průmyslových a výzkumných organizací. Mezi hlavními cíli pokračování FCH JU v letech 2014-2020 bude i nadále podpora zavádění čistých a efektivních technologií v dopravě, průmyslu i energetice.

Čerstvé ryby díky palivovým článkům

losos 330x221Na tom, že sanfranciská společnost Global Fresh Foods (GFF) dopravila 18 tun čerstvých lososů z Lirquenu (Bio-Bio, Čile) do přístavu v Long Beach (Kalifornie, USA), by ještě nebylo nic moc zajímavého. GFF však při přepravě nákladu nepoužila ani led ani polystyrenové boxy, nýbrž využila novou technologii založenou na membránových palivových článcích. V tomto případě nebyly palivové články primárně využity jako zdroj elektrické energie, ale jako zařízení spotřebovávající kyslík.