Mercedes‑Benz F800 Style

Mercedes-Benz použil u konceptu F800 Style zajímavou platformu, která se dá využít dvojím způsobem. Zákazník si může vybrat vůz s klasickým hybridním plug-in ústrojím (spalovací motor + elektromotor), nebo pohonem na elektromotory získávající energii z palivových článků.

 V prvním případě se pohonná soustava skládá ze zážehového přímovstřikového vidlicového šestiválce objemu 3,5 litru s výkonem kolem 220 kW a hybridního modulu s 80 kW. Celkových 300 kW umožňuje vozu s pohotovostní hmotností 1700 kg i díky sedmistupňové převodovce 7G-Tronic vystřelit z 0 na 100 km/h za 4,8 s a dosáhnout největší rychlosti 250 km/h, přičemž ujede asi 700 km. Nejnovější koncept stuttgartské automobilky ovšem může být v pohybu také pouze na elektřinu do vzdálenosti 30 km, v tomto módu jede maximálně rychlostí 120 km/h. Není divu, že spotřeba paliva klesne v kombinaci na 2,9 l/100 km dle metodiky NECD. Tomu napomáhá i funkce start-stop. Hybridní modul je poháněný lithiovými bateriemi, které se dají dobíjet nejen z běžné elektrické sítě, ale i automaticky při brzdění a jsou umístěny za zadními sedadly.

 U koncepce s palivovými články je k dispozici elektromotor se 100 kW výkonu a 290 Nm točivého momentu. V tomto režimu je vůz schopen ujet přes 600 km a uhánět 180 km/h. Zatímco elektrická pohonná jednotka se nachází blízko zadní nápravy, palivové články našly své místo vpředu. Nádrže na vodík jsou celkem čtyři, dvě v tunelu pro převodné ústrojí mezi cestujícími, zbylé jsou stejně jako baterie pod zadními sedačkami.

 Mercedes v konceptu představil další verzi ovládacího systému Comand. Řidič ovládá některé funkce vozu (audio, klimatizaci, navigaci) pomocí dotykového displeje, pohyby jeho ruky snímá navíc kamera, která si je schopna údaje zapamatovat a promítnout je. Funkce Range on Map je zobrazuje 3D mapu okolí a momentální akční rádius vozu, kombinuje tedy data z navigace a informace o stavu baterie.

 Sama automobilka doufá, že nejen design, ale i některé z elektronických vymožeností této studie naleznou uplatnění v běžné produkci. V nedávné historii se tak několikrát stalo. V uplynulých takřka třiceti letech představil Mercedes-Benz celkem třináct vývojových prototypů automobilů budoucnosti. Prvním v řadě byl koncept Auto 2000 z roku 1981. Sérii s písmenem F na začátku a trojicí čísel začal F100 v roce 1991. Ten měl zabudován tempomat Distronic, který se o sedm let později objevil v sériové třídě S předposlední generace W220.

 

 

Zdroj: Koncepty.cz a Auto.cz