Mercedes B F‑Cell: Vodíkové Béčko přichází do sériové výroby

Mercedes-Benz zahájil sériovou výrobu ekologické verze třídy B, která je poháněná elektromotorem. Ten je napájen energií z palivových článků prostřednictvím lithium-iontových baterií.

Srdcem Mercedesu B F-Cell (zkratka pochází ze slovního spojení fuel cell - palivový článek) je synchronní elektromotor o výkonu 100 kW (136 k), který je napájen lithium-iontovými bateriemi s kapacitou 1,4 kWh a výkonem 35 kW. Samozřejmostí je využití přeměny kinetické energie při brzdění na elektrickou, která dobíjí akumulátory. Pokud jsou slabé, uvádí se v činnost palivový článek. Mercedes-Benz B F-Cell může při jízdě používat jak energii přímo z baterií, tak i z článku, oba systémy fungují dohromady, i každý zvlášť. Elektrická pohonná jednotka disponuje největším točivým momentem 290 Nm a je schopna automobil rozjet na rychlost až 170 km/h. Přitom nevypouští do ovzduší žádné emise, jen vodní páru, neboť elektřina vzniká v palivovém článku díky chemickým reakcím kyslíku a vodíku za nízkých teplot.

Pokračování článku zde.