04202019so

Tankování malých dopravních prostředků vodíkem začínají řešit v Řeži

Budou vozidla v budoucnosti jezdit na elektřinu, nebo třeba na vodík? Vědci z ÚJV Řež sází zvláště u menších dopravních prostředků, jako jsou skútry nebo malá plavidla, spíše na vodík. Už dříve tým Aleše Doucka provozoval vůbec první vodíkový autobus v Česku. Teď spouští projekt ukládání přebytků energie z fotovoltaických panelů do vodíku. Ten by pak mohli používat například na pohon malých říčních přívozů.

Elektromobily jsou jen přestupní stanice k vodíku

To auto zpívá, aspoň když jede malou rychlostí. Je to bezpečnostní prvek. Hyundai Nexo je auto s elektrárnou na palubě, jezdí docela tiše, ten lehce pisklavý zvuk, podobný tomu, který vydávají vesmírné lodě ve sci-fi filmech, vydává proto, aby mu chodci neskákali pod kola, protože ho neslyší. Při překročení třicetikilometrové rychlosti umělý hlas utichne.

Vodíkové Nexo nemá snad žádný minus. Navíc má nejdelší dojezd ve své třídě

Vodíkový Hyundai Nexo se začne v Jižní Koreji vyrábět již příští měsíc a spolu se začátkem výroby musí Hyundai vypustit do světa oficiální specifikace. Rozhodně se ale nemá za co stydět, certifikovaný dojezd na vodík totiž činí 609 kilometrů. To je o dost více, než zvládne konkurence jako Honda Clarity nebo Toyota Mirai. Hyundai poukazuje na fakt, že si vodíkový pohon s ničím nezadá s pohonem na klasický benzin, čekáme však na infrastrukturu.

Hyundai sází na vodík

Hyundai Motor Group pracuje na vývoji různých alternativních pohonů, ale zdá se, že největší šanci má vodík. Navíc automobilka jako první na světě zahájila sériovou produkci vozu poháněného palivovými články na výrobní lince.

V roce 2030 bude západní Evropa vyrábět pouze 5 % aut. Většinu produkce převezme Asie, věří šéfové automobilek

Manažeři automobilek se domnívají, že do roku 2025 zanikne 50 % kamenných dealerství. Budoucnost neleží jen v bateriích, šéfové dále sázejí na vodík. Vyplývá to z devatenáctého ročníku průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey, jehož se zúčastnilo devět set výkonných manažerů ze 42 zemí, včetně České republiky.

Podkategorie

Akce aktuální

07 5. 2019
14 5. 2019
15 5. 2019
All-Energy Exhibition & Conference 2019

15-16 May 2019, Glasgow, Scotland (UK)

Facebook

členové platformy

ČVUT FS
ÚJV Řež a.s.
VŠCHT Praha
UNITED HYDROGEN, a.s.
Centrum výzkumu Řež s.r.o.
Unipetrol
Pražská plynárenská, a.s.
Leancat s.r.o.
Český plynárenský svaz (ČPS)
GREEN REMEDY, s.r.o.
DEVINN – Development Innovation
Energy financial group (EFG)
ENVISAN-GEM, a.s.
CHEMINVEST s.r.o.
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i
ŠKODA ELECTRIC a.s.
Chart Ferox, a.s.
Projekt ČESKÁ VODÍKOVÁ TECHNOLOGICKÁ PLATFORMA 2020 je spolufinancován Evropskou unií

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.