07212019ne

Autíčko na vodíkový pohon ohromilo komisi. Učni z Motola jsou mladými řemeslníky roku

Pětadvacítka nejlepších studentů středoškolských řemeslných oborů získala titul Mladý řemeslník roku 2018. Odborné zaměření oceněných bylo široké - od technických až po umělecké směry. Při předávání cen v budově Senátu byl k vidění například rádiem řízený model autíčka na vodíkový pohon, který vytvořili ocenění středoškoláci, nebo módní přehlídka, na které předvedli svá díla další vítězní studenti. Organizátoři soutěže věří, že takto zvýší zájem o studium řemesel.

V Portugalsku budou jezdit vodíkové autobusy. Prsty v tom nemá nikdo jiný než Toyota

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

Hyundai a H2 Energy uvedou do provozu flotilu kamionů na vodík

Společnost Hyundai Motor Company na veletrhu IAA Užitkové vozy 2018 v Hannoveru potvrdila, že uzavřela memorandum o shodě se švýcarskou společností H2 Energy (H2E), která se specializuje na výrobu a využití vodíku, vyráběného trvale udržitelným způsobem. Společnosti Hyundai Motor a H2 Energy poskytnou v průběhu pěti let od roku 2019 zákazníkům 1 000 těžkých nákladních vozidel s elektrickým pohonem napájeným z palivových článků a současně zajistí jejich dostatečné zásobování vodíkem z obnovitelných zdrojů.

V Německu začaly jezdit vlaky na vodíkový pohon, první svého druhu

V Dolním Sasku od pondělí jezdí v komerčním provozu dvě vlakové soupravy na vodíkový pohon. Jejich elektromotory, které pohání chemická reakce mezi vodíkem a kyslíkem, představují ekologičtější variantu klasických dieselových motorů. Neprodukují totiž emise oxidu uhličitého. Vlaky jezdí rychlostí až 140 kilometrů za hodinu.

Česko-německá spolupráce ve vodíku

Velvyslanectví České republiky v Berlíne hostilo 4. září 2018 diskusní fórum o budoucnosti vodíkových technologií spojené s výstavou automobilů poháněných vodíkovými články a přenosného zařízení na výrobu elektřiny Power-box z dílny ÚJV. Na čtyřicet odborníků z obou zemí diskutovalo o tom, nakolik je vodík zdrojem energie budoucnosti, kde a jak lze využívat vodíkové technologie a jaké jsou možnosti vzájemné spolupráce mezi oběma zeměmi. Setkání se uskutečnilo pod gescí Velvyslanectví České republiky v SRN, German Hydrogen Association (DWV) a Skupiny ÚJV společně s Českou vodíkovou technologickou platformou HYTEP.

Výzkum na VŠCHT Praha rozšiřuje využití vodíkových technologií v energetice

Česká vodíková technologická platforma každoročně v rámci konference Vodíkové dny přivádí do Prahy českou i evropskou vědeckou komunitu, aby sdílela pokrok v oblasti výzkumu vodíkových technologií a zkušenosti s jejich implementací. ani letošní rok nebyl výjimkou – v národní technické knihovně se v červnu konalo již 9. setkání, jehož mottem bylo „Vodík – propojování evropy a světa“.

Akce aktuální

09 9. 2019
71. Zjazd chemikov

September 9 - 13, 2019, Vysoké Tatry

10 9. 2019
f-cell

September 10 to 11, 2019, Stuttgart, Germany

23 9. 2019

Facebook

členové platformy

ČVUT FS
ÚJV Řež a.s.
VŠCHT Praha
UNITED HYDROGEN, a.s.
Centrum výzkumu Řež s.r.o.
Unipetrol
Pražská plynárenská, a.s.
Leancat s.r.o.
Český plynárenský svaz (ČPS)
GREEN REMEDY, s.r.o.
DEVINN – Development Innovation
Energy financial group (EFG)
ENVISAN-GEM, a.s.
CHEMINVEST s.r.o.
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i
ŠKODA ELECTRIC a.s.
Chart Ferox, a.s.
CYLINDERS HOLDING a.s.
Projekt ČESKÁ VODÍKOVÁ TECHNOLOGICKÁ PLATFORMA 2020 je spolufinancován Evropskou unií

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.