05252019so

Novinky

Hyundai společně s dodavateli investuje 153 miliard korun do vodíku

Koncern Hyundai Motor Group (HMG), jehož součástí jsou výrobci automobilů Hyundai Motor Company a Kia Motors Corporation, zveřejnil dlouhodobý plán rozvoje zvaný „FCEV Vision 2030“. Koncern HMG tím znovu potvrzuje své úsilí o urychlování vývoje vodíkové společnosti, při němž využívá své globální vedoucí postavení v oblasti technologií palivových článků.

Hyundai Motor Group v souladu se svým plánem zvýší roční kapacitu výroby systémů palivových článků na 700 000 jednotek do roku 2030 a prozkoumá nové podnikatelské příležitosti pro dodávání svých systémů palivových článků světové úrovně ostatním výrobcům dopravních prostředků, od automobilů přes drony a plavidla až po kolejová vozidla a vysokozdvižné vozíky. Očekává se také rychlý nárůst poptávky po systémech palivových článků v odvětvích mimo dopravu, mezi něž patří výroba elektrické energie nebo systémy pro její uchovávání.

 

„Hyundai Motor Group, globální průkopník komerční výroby elektromobilů s palivovými články, činí odvážný krok vpřed s cílem urychlit realizaci vodíkové společnosti,“ řekl Euisun Chung, výkonný místopředseda představenstva společnosti Hyundai Motor Group. „Rozšíříme naše působení za hranice odvětví automobilové dopravy a budeme hrát hlavní roli v přechodu globální společnosti k čisté energii. Přispějeme k tomu, aby se vodík stal ekonomicky smysluplným zdrojem energie. Jsme přesvědčeni o tom, že vodíková energie přesáhne svým významem odvětví dopravy a stane se hlavním strůjcem úspěšného globálního ekonomického vývoje.“

Prvním krokem v realizaci plánu „FCEV Vision 2030“ je rozšíření výroby systémů palivových článků HMG. Tu má na starosti dceřiná společnost Hyundai Mobis Co., která 11. prosince slavnostně položila základní kámen pro výstavbu druhého závodu pro výrobu systémů palivových článků v jihokorejském městě Čchungdžu. Druhý výrobní závod umožní zvýšit společnosti Mobis roční výrobu na 40 000 systémů palivových článků do roku 2022 ze současných 3 000.

Společnost Hyundai Motor, největší výrobce automobilů v rámci koncernu HMG, uvedla na začátku letošního roku na trh model Nexo, druhou generaci komerčně nabízeného vozidla kategorie FCEV, který nahradil oceňovaný model Tucson FCEV, představený v roce 2013. Nexo používá první speciální platformu značky Hyundai pro vozidla s palivovými články, která poskytuje mnoho konstrukčních předností včetně nižší hmotnosti, většího vnitřního prostoru a optimalizovaného uspořádání systému palivových článků.

Podle studie společnosti McKinsey & Company by mohl vodík s vysokou hustotou energie a snadným doplňováním paliva snížit celkové náklady na vlastnictví vozidla o cca 10 procent, a to u všech myslitelných dopravních prostředků včetně kolejových vozidel, plavidel a vysokozdvižných vozíků. Studie také odhaduje, že do roku 2030 se globální poptávka zvýší na cca 5,5 až 6,5 milionu systémů palivových článků.


Zdroj:

https://fdrive.cz/clanky/hyundai-spolecne-s-dodavateli-investuje-153-miliard-korun-do-vodiku-3119

 

Akce aktuální

Facebook

členové platformy

ČVUT FS
ÚJV Řež a.s.
VŠCHT Praha
UNITED HYDROGEN, a.s.
Centrum výzkumu Řež s.r.o.
Unipetrol
Pražská plynárenská, a.s.
Leancat s.r.o.
Český plynárenský svaz (ČPS)
GREEN REMEDY, s.r.o.
DEVINN – Development Innovation
Energy financial group (EFG)
ENVISAN-GEM, a.s.
CHEMINVEST s.r.o.
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Výzkumné energetické centrum
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i
ŠKODA ELECTRIC a.s.
Chart Ferox, a.s.
Projekt ČESKÁ VODÍKOVÁ TECHNOLOGICKÁ PLATFORMA 2020 je spolufinancován Evropskou unií

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.