12122018st

Novinky

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL

Mercedes-Benz myslí na budoucnost, o které se spekuluje, zda bude na vodík nebo elektřinu. Jeho nové SUV s názvem GLC F-CELL spojuje obojí. Jde totiž o vodíkový hybrid, jezdí na elektřinu ze zásuvky i tu vyrobenou z vodíku.

Je jasné, že budoucnost automobilů bude výrazně odlišná než dnes. Ať už jde o zavádění autonomního řízení nebo o samotný pohon. Více než stovka let benzinu a nafty se pomalu chýlí ke konci a zatím není jasné, zda bude náhradou elektřina nebo vodík (s jehož pomocí si auto elektřinu samo vyrobí). Nový Mercedes-Benz GLC F-CELL situaci také nerozhodl, spojuje totiž obě tyto koncepce do jedné, poněvadž jde o vodíkový hybrid. Má tedy palivový článek, který dokáže z vodíku vyrábět elektřinu, tu lze ale do baterie nabít i z tradiční zásuvky. Uživatel vozu tak není omezen elektrickým dojezdem, neboť do dvou nádrží z uhlíkových vláken lze natankovat až 4,4 kg vodíku pod standardizovaným tlakem 700 barů.

Jenže i to může být problém, neboť po celém Německu je jen 50 vodíkových stanic. Do konce roku 2019 by jich ale měla být stovka a dlouhodobý výhled počítá dokonce se 400 stanicemi. To by s rostoucím počten nabíjecích stanic mělo zajistit, že by se uživatel už opravdu nemusel příliš omezovat (natankování nádrže vodíku trvá 3 minuty). Při spotřebě zhruba 1 kg vodíku na 100 km je možné ujet přibližně 430 km na vodík, nicméně papírově je díky hybridní technologii uváděna spotřeba jen 0,34 kg na 100 km dle normy NEDC. Každopádně baterie moc velikosti nepobrala, Mercedes-Benz totiž uvádí jen o 51 km navíc v hybridním režimu.

Tyto režimy jsou zde hned čtyři. První Hybrid používá oba způsoby, nechává generovat elektřinu palivovým článkem v nejoptimálnějším nastavení a špičkové odběry energie bere z baterie. Režim F-CELL udržuje baterii nabitou pořád stejně a palivový článek ji akorát dobíjí na tutéž úroveň. Spotřebováván je tedy pouze vodík. Režim Battery bere elektřinu z baterie, která není dobíjena palivovým článkem, což se hodí jen na krátké vzdálenosti. Charge pak dává prioritu co největšímu nabití baterie. Všechny režimy využívají rekuperace brzdné energie.

Výrobce udává spotřebu 13,7 kWh elektrické energie na 100 km a vůz má elektromotor o maximálním výkonu 155 kW. Nebude prodáván, k dispozici má být jen formou pronájmu v sedmi německých městech (Stuttgart, Düsseldorf, Berlín, Hamburk, Frankfurt, Mnichov a Kolín nad Rýnem). Součásti pronájmu bude také kompletní servis vozu. Program bude mít na starosti Mercedes-Benz Rent a poběží od jara roku 2019.


Zdroj:

https://www.svetmobilne.cz/mercedes-benz-uvedl-vodikovy-hybrid-glc-f-cell/7000

Hydrogen Days 2019

Akce aktuální

27 1. 2019
30 1. 2019
El-motion 8. Austrian Electric Mobility Congress

January 30 to 31, 2019, Vienna, Austria

06 2. 2019
Hydrogen & Fuel Cells Energy Summit

6-7 February 2019, Madrid, Spain

Facebook

členové platformy

ČVUT FS
ÚJV Řež a.s.
VŠCHT Praha
UNITED HYDROGEN, a.s.
Centrum výzkumu Řež s.r.o.
Unipetrol
Pražská plynárenská, a.s.
Leancat s.r.o.
Český plynárenský svaz (ČPS)
GREEN REMEDY, s.r.o.
DEVINN – Development Innovation
Energy financial group (EFG)
Projekt ČESKÁ VODÍKOVÁ TECHNOLOGICKÁ PLATFORMA 2020 je spolufinancován Evropskou unií

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.