11182018ne

Novinky

Věděli jste, že vodíková Toyota Mirai pokryje energetické potřeby domu na dva dny?

Toyota Mirai se na českém trhu oficiálně neprodává, protože vodíkovou stanici aby člověk v České republice pohledal. I tak jsme měli tu čest se s Toyotou Mirai svézt. Vodíkové auto je pořád pro spoustu lidí velká neznáma, tak si dnes povíme o 4 zajímavostech právě tohoto modelu.

Elektro pohon s elektrárnou na palubě

Klíčovou technologii Toyoty Mirai představuje soustava palivových článků, které vytvářejí elektrický proud reakcí vzdušného kyslíku s vodíkem, jenž se skladuje pod tlakem v nádrži z uhlíkového vlákna a odolného plastu.

Vodík přivedený k anodě uvolní elektron, který přejde ke katodě a generuje tak proud. Po uvolnění elektronu se z atomu vodíku stává vodíkový iont. Přechází ke katodě, kde se spojí s kyslíkem, a vznikne voda. Automobil má dvě nádrže na vodík o celkovém objemu 122 litrů. Jsou-li plně natankované, zajistí vozu dojezd až 550 km.

Žádné emise

Jediným vedlejším produktem výroby proudu v palivových článcích je voda. Mirai neznečišťuje vzduch ani životní prostředí, nevytváří žádné škodlivé emise ani oxid uhličitý. Toyota na vodík je přitom velice tichá – elektromotor pracuje takřka nehlučně.

Jednorychlostní převodovka

Toyota Mirai má jednorychlostní přímou převodovku, jež funguje mnohem plynuleji než tradiční převodovky ve vozech se spalovacími motory. Elektromotor dodává maximální točivý moment od okamžiku startu, v plném rozsahu rychlosti. Mirai proto velmi dobře akceleruje a lineárně se rozjíždí, přičemž z 0 na 100 zrychlí během 9,6 s. Elektrická Toyota na palivové články má výkon 154 koní.

Automobil jako zdroj elektřiny

Toyota Mirai generuje proud, kterým se napájí nejen elektromotor. Může sloužit i jako zdroj elektrické energie pro jiná zařízení. V kufru je umístěna zásuvka, k níž lze připojit externí přijímače. Mirai snadno nahradí dieselové generátory, na rozdíl od nich je ovšem nehlučná, neznečišťuje prostředí a je schopna dodat dostatek energie pro rodinný dům na dva dny.

  • Toyota Mirai je prvním sériově vyráběným vozem s vodíkovým pohonem
  • Slovo „mirai“ v japonštině znamená „budoucnost“

Technické parametry Toyota Mirai

KONSTRUKCE: liftback, 4 890 × 1 815 × 1 535 mm, 1 850 kg
POHON: Vodík, hnaná náprava: přední
VÝKON: 154 koní, toč. moment: 335 Nm
SPOTŘEBA Kombinovaná: ? kg / 100 km
INFOTAINMENT: ? displej
CENA: 2 000 000 Kč


Zdroj:

https://fdrive.cz/clanky/vedeli-jste-ze-vodikova-toyota-mirai-pokryje-energeticke-potreby-domu-na-dva-dny-2712

členové platformy

ČVUT FS
ÚJV Řež a.s.
VŠCHT Praha
UNITED HYDROGEN, a.s.
Centrum výzkumu Řež s.r.o.
Unipetrol
Pražská plynárenská, a.s.
Leancat s.r.o.
Český plynárenský svaz (ČPS)
GREEN REMEDY, s.r.o.
DEVINN – Development Innovation
Projekt ČESKÁ VODÍKOVÁ TECHNOLOGICKÁ PLATFORMA 2020 je spolufinancován Evropskou unií

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.