12122018st

Novinky

Tahač od Tesly nemá kde nabíjet, spotřebuje proud pro 4000 domácností

Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností. Dospěla k tomu přední poradenská firma Aurora Energy Research, čímž značně zpochybnila životaschopnost projektu a poukázala na obecný problém elektromobilů.

Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1 600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností. Na tiskové konferenci v Londýně to uvedl šéf poradenské firmy John Feddersen. Instituci Aurora Energy Research založila v roce 2013 skupina profesorů Oxfordské univerzity.

Tesla odmítla kalkulace komentovat. Baterie tahače mají podle výrobce umožnit dojezd až 800 km. Jen samotné nabíjení takové baterie (s kapacitou přibližně 800 kWh) vyžaduje asi tak desetkrát silnější nabíjecí stanice, než jsou současné superchargery.

Tzv. megachargery by měly mít výkon okolo 1200 kW. Vlastní akumulátor s kapacitou, která umožní zmíněný 800kilometrový dojezd, by podle současných měřítek vážil pět tun a stál 100 tisíc dolarů. 

Tahače chce Tesla dodávat na trh od roku 2019, ale zatím neuvedla, kdy začne s instalacemi megadobíjecích stanic.

John Feddersen použil příklad Tesly, aby upozornil na nutnost širší diskuse o infrastruktuře, jakou bude třeba vybudovat v souvislosti z rozvojem elektromobilů.

„Existují chytré i hloupé způsoby, jak tyto kapacity začlenit do systému, každopádně plná elektrifikace silniční dopravy bude potřebovat velké množství nové infrastruktury,“ řekl v rozhovoru s Financial Times. Čtěte také: Účet za budoucnost s elektromobily: 2,7 bilionu dolarů

Další odborníci poukazují na fakt, že nabití kamionu za půl hodiny vyžaduje technologii, jaká v současné době neexistuje. I ty nejrychlejší dobíjecí stanice mají výkon jen asi 450 kilowattů.

„Těžký nákladní vůz je tím nejnáročnějším autem k elektrifikaci,“ tvrdí Menahem Anderman z Total Battery Consulting. „Pokud dokážete něco podobného pohánět elektřinou z baterií, dokážete jí pohánět naprosto cokoli,“ dodal.


Zdroj:

https://auto.idnes.cz/tesla-semi-musk-elon-tahac-kamion-d47-/automoto.aspx?c=A171128_095804_automoto_fdv

Hydrogen Days 2019

Akce aktuální

27 1. 2019
30 1. 2019
El-motion 8. Austrian Electric Mobility Congress

January 30 to 31, 2019, Vienna, Austria

06 2. 2019
Hydrogen & Fuel Cells Energy Summit

6-7 February 2019, Madrid, Spain

Facebook

členové platformy

ČVUT FS
ÚJV Řež a.s.
VŠCHT Praha
UNITED HYDROGEN, a.s.
Centrum výzkumu Řež s.r.o.
Unipetrol
Pražská plynárenská, a.s.
Leancat s.r.o.
Český plynárenský svaz (ČPS)
GREEN REMEDY, s.r.o.
DEVINN – Development Innovation
Energy financial group (EFG)
Projekt ČESKÁ VODÍKOVÁ TECHNOLOGICKÁ PLATFORMA 2020 je spolufinancován Evropskou unií

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.