09232017so

Je století páry zpět? Vůz Mirai jezdí na vodík

Toyota v oblasti vodíkových technologií aktivně figuruje již od roku 1992 a po 20 letech vývoje všech nezbytných technologií uvedla na trh první sériově vyráběný vodíkový model Mirai. Vůz poháněný palivovými články spotřebovává vodík namísto benzínu či nafty. Přesněji řečeno jej pohání elektromotor, který využívá elektřinu vyráběnou chemickou reakcí vodíku a kyslíku v palivovém článku. Jediným vedlejším produktem vznikajícím během jízdy automobilu poháněného palivovými články je vodní pára. Vozidlo neprodukuje žádné škodlivé látky, jako např. CO2 nebo SO2 a NOx (zdroje znečištění ovzduší).

Zrychlení železničního spojení mezi ČR a Německem je o krok blíž

Německo potvrdilo, že projekty železničního spojení Praha – Drážďany – Berlín a Norimberk – Schwandorf / Mnichov – Řezno – Schwandorf – Furth im Wald – Plzeň – Praha budou přeřazeny do kategorie naléhavé potřeby. Tento krok umožní rychlejší realizaci stavby. Na setkání v Karlových Varech o tom ministra dopravy Dana Ťoka informoval jeho německý protějšek Alexander Dobrindt.

Praha potvrdila nástup vodíku ve světě

Olympiáda v Tokiu v roce 2020 dostane asi přívlastek „vodíková“. O rok později má v Německu být zahájena rozsáhlá výroba palivových článků. I to jsou některé z důležitých informací, které zazněly na Světové vodíkové konferenci. Uskutečnila se od 9. do 12. července v Praze.

Toyota přivezla do Česka první sériově vyráběné vodíkové auto světa. Svezli jsme se s ním

V Česku zatím není veřejná plnicí stanice na vodík, kde by bylo možné Toyotu Mirai natankovat. Auto má dojezd 500 kilometrů, spotřebuje okolo kilogramu vodíku na 100 km. Jde o první sériově vyráběné auto na vodík. Prodává se v Japonsku, USA nebo severských zemích Evropy a v Německu. Na tuzemský trh se zatím nepodívá.

České strojaře zajímá vodík – jako palivo i jako byznys

K nejzajímavějším současným vývojovým úkolům patří vodíkové technologie. Vodík je stále častěji označován za zdroj energie budoucnosti. Patří k obnovitelným zdrojům, které lze získávat z vody. O vodíkových technologiích a aplikacích vodíku v energetice a dopravě proto dnes v Ostravě jednala zhruba stovka zástupců českých i zahraničních firem, vědců a členů Národního strojírenského klastru. Vodíkové technologie označili za velkou příležitost pro tuzemské strojírenství.

Facebook

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.